Yinjooga

yin (2)Yinjooga on hermostoa, mieltä ja kehoa tyynnyttävää joogaa. Asennot avaavat lantion ja alaselän aluetta, laittaen energian kiertämään koko kehossa. Yin joogassa keskitytään vahvasti oman kehon tuntemuksien kuunteluun ja hengityksen tarkkailuun, oppien hyväksymään omaa kehoa juuri sellaisena kuin se on. Yin jooga on meditatiivinen harjoitus, joka vaikuttaa niin fyysiseen, henkiseen kuin energeettiseen tilaamme. Irtipäästäminen, suorittamisesta luopuminen ja rentoutuminen ovat yin joogan ydin. Suosittelemme erityisesti, mikäli stressi kolkuttelee ovellasi!

Tunnit ohjataan osallistujien tarpeet huomioiden. Yin jooga sopii kaikenkuntoisille- ja ikäisille. Se sopii hyvin palauttavaksi ja tasapainottavaksi harjoitukseksi paljon liikkuville sekä istumatyötä tekeville. Asennot tehdään lattian tasolla joko istuen tai selinmakuulla, käyttäen apuvälineinä tyynyjä ja joogablokkeja. Sinun ei tarvitse olla notkea harrastaaksesi joogaa, päinvastoin jooga sopii ”jäykille” erinomaisesti. Tunti päättyy loppurentoutukseen. Tuntiin voi myös kuulua hengitysharjoitus, meditaatio tai mantra.